داشتن یک وب سایت پیشرفته براي کسب و کار که ارائه دهنده ي یک پیام قوی ميباشد، می‌تواند این را به اثبات برساند كه يك ابزار عالي برای فروش يا تبديل مخاطب به مشتري ميباشد. با این حال، نکته اصلی، رساندن پیام مناسب ميباشد، این به شما کمک می‌کند تا در سطح بالاتری به مخاطبين هدف خود متصل شوید. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در محتوای سئوپسند خوب ضروری است.

هدف از تولید محتوا با کیفیت فقط این نیست که سایت کسب و کار شما خوب به نظر برسد. شما ميخواهيد  افراد مناسب، آنچه را که می‌نویسید بخوانند. و این بدان معناست که محتوای شما نیز باید در صفحات نتیجه موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. زیرا این یک روش اثبات شده برای دستیابی به بخش بزرگی از مخاطبان هدف شما است.

از آنجا که افراد به طور مرتب در حال جستجوی مباحث مربوط به شغل شما هستند (صرف نظر از صنعتی که در آن قرار دارید)، شما فقط به محتوا احتیاج ندارید، به محتوایی نیاز دارید که هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهد. به طور خلاصه، شما به محتوای سئوپسند و عمیقی نیاز دارید که در ده نتایج جستجو برتر رتبه‌بندی شوند.

 

ایجاد محتوای باکیفیت زمانی مهم است که یک تاثیر کیفی بر روی خوانندگان خود ایجاد کند. اما بدون توجه به جنبه سئوی آن، این فرصت را ندارید که محتوای خود را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که محتوای خوب با سئوی اخلاقی همراه است، بنابراین این چیزی است که هر کسب و کاری (مهم نیست که چقدر کوچک باشد) باید روی آن کار کند.

آیا تولید محتوای سئوپسند، سخت است؟ البته که نه. اگر در حال ایجاد محتوا هستید و می‌خواهید از مزایای سئو استفاده کنید، باید در یک مسیر صحیح قرار بگيريد.

هنگامی که کار خود را براي تولید محتوای عالی و سئوپسند شروع ميکنید، نه تنها دستیابی به رتبه‌های بالاتر موتورهای جستجو آسان‌تر می‌شود، بلکه همچنين حفظ موقعیتتان در صفحات نتیجه موتور جستجو ساده‌تر نيز می‌گردد.

بنابراین سؤال این است که شما واقعاً چطور بايد به ایجاد محتوای سئوپسند مشغول شويد که در واقع به نتایج واقعی برسيد؟ برای اطمینان از عملکرد بهتر از رقبای خود از نظر تولید محتوا که مورد علاقه گوگل و کاربران آن است، چه کاری باید انجام دهید؟

در ادامه ما به دنبال پنج قانون اساسی خواهیم بود که می‌توانید بدون اینکه هیچ یک از قوانین سئوی کلاه سفید را زیر پا بگذارید، محتوای خود را سئوپسند‌تر کنید.

پنج قانون اساسی در ایجاد محتوای سئوپسند

قانون 1: انتخاب رویکردی اصیل

ایجاد محتوای سئوپسند به خودی خود نبايد یک کار ترسناک باشد. اما لحظه‌ای که سعی می‌کنید از دیگران کپی کنید، دشوار می‌شود. هنگامی که به اصالت و متفاوت بودن بر روي شيوه خودتان متمرکز می‌شوید، بدون اینکه بیش از اندازه روی رقبای خود تمرکز کنید، شانس بسیار بهتری برای ایجاد محتوای جدید دارید که واقعاً مهم است.

هنگامی که محتوای شما معتبر و اصیل است، برجسته شدن بين آحاد مردم، بسیار دست یافتنی‌تر می‌شود. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از منابع داخل صنعت خود الهام بگیرید. شما می‌توانید همیشه ياد بگيريد قبل از ارائه، بینش منحصر به فرد خودتان را ارائه بدهيد.

بنابراین اگر اینگونه باشد، چرا بیش از نیمی از برندها ، هنگام تولید محتوای معتبر از کار می‌افتند؟ جواب ممکن است خیلی ساده نباشد.

 

وقتی روی ایجاد محتوای واقعی و سئوپسند تمرکز می‌کنید، دستكاري كردن چيزي كه زياد روي آن كار شده است را فراموش كنيد. اصیل بودن چیزی است که واقعاً مهم است و این تنها زمانی ميتواند رخ دهد که اصالت را در مفاهیم یا ایده‌هایی که به اشتراک می‌گذارید لحاظ كنيد. از تنبلی كردن در ايجاد محتوا خودداری کنید. در عوض، از آن یک قطعه باارزش قابل استفاده  و قابل اشتراک‌گذاری بسازيد. آن را همانند یک نفس در هوای تازه در نظر بگيريد.

یکی از جوانب مهم برای بهبود نتایج بهینه‌سازی موتور جستجو، دریافت لینک از سایر وب‌سایت‌های معتبر در حیطه کاری شماست. هنگامی که تلاش می‌کنید محتوای خود را اصیل کنید، به طور خودکار درهایی را برای ساختن لینک‌های بیشتر باز می‌کنید. چرا که وب‌سایت‌های با کیفیت دوست دارند به منابع مفیدی که چیز جدید و معتبری ارائه می‌دهند، لینک دهند.

اگر به آمار مراجعه کنید، 90 درصد از استفاده کنندگان محتوای سفارشی (بخوانید: منحصر به فرد) را مفید می‌دانند و تقریبا 80 درصد به شرکتی معتقدند که تلاش می‌کند تا رابطه خود را با آن‌ها تقویت نماید.

همچنین، با نگاهی صرفاً از نظر گوگل، شما با انتشار محتوای اصیل از نظر رتبه بالاتر پاداش خواهيد گرفت. و به خاطر هر محتوایی را که آشکارا از جایی دیگر کپی ميكنيد مجازات خواهيد شد.

با روش‌های زیر می‌توانید محتوای خود را اصیل‌تر و سئوپسند‌تر کنید:

الف) استفاده از احساسات مخاطبان

یک روش ساده و در عین حال اثبات شده برای تهیه محتوای اصیل که به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید، تمرکز بر احساسات آنها است.

در حقیقت، مشخص شده است که یک پیام بازاریابی که احساسات خواننده را تحت تأثیر قرار دهد، دلیلی برای به اشتراک‌گذاری به آنها می‌دهد. چه مطالب شما طنز باشد و چه جنجالی، اگر بتواند احساسات مناسب را برانگیزد، شانس بیشتری برای ديده شدن در بين آحاد مردم را دارد.

 

در اینجا سه روش وجود دارد که می‌توانید با آن هیجانات مخاطبان خود را برانگیزید و شانسی برای به دست آوردن کشش یا تعامل از هر قطعه محتوا بیافرینید.

1. از واژگان صحیحی استفاده کنید که تأثیر مثبت و نشاط‌بخشی در مخاطبان داشته باشد. ایده این است که باعث شويد كه با خواندن کلمات شما، حس اعتماد به نفس‌ بيشتر، الهام بخش و حتی باهوش‌تر در آنها ايجاد شود.

2. از داستان‌گویی به عنوان ابزاری برای ایجاد محتوای الهام بخش استفاده کنید که ارزش اشتراک‌گذاری با دیگران را داشته باشد. به عنوان مثال، می‌توانید یکی از داستان‌های موفقیت مشتری خود را به اشتراک بگذارید و محتوای خود را هم معتبر و هم الهام‌بخش، و در نهایت آن را دوستانه‌تر کنید.

3. مخاطبان خود را با سورپرايز كردنشان با پیچ و تاب‌های غیرمنتظره، علاقه‌مند کنید. بدون اينكه تمرکزتان را روی موضوع اصلی‌ از دست بديد.

 

ب) افزودن ديدگاه خودتان

دریایی از محتوا در اینترنت وجود دارد، بنابراین چه چیزی باعث می‌شود مردم محتوای شما را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند؟ این به دلیل ارزشی است که شما به ارمغان می‌آورید و همچنين به دليل نحوه افزودن دگرگوني و ديدگاه خودتان به محتوا. ديدگاه منحصر به فرد شما می‌تواند محتوای شما را قابل توجه و سئوپسند جلوه دهد.

یکی از بهترین راهها برای این کار، به اشتراک گذاشتن تجربه شخصی خود با آنچه که در مورد آن بحث می‌کنید است. آیا شما یک داستان شخصی یا حکایتی دارید که بتواند موضوع را روشن کند؟ آیا یک راهکار منحصر به فرد برای به اشتراک گذاشتن یک مشکل مشترک دارید؟

اشتراک یک داستان شخصی با مخاطبان، محتواي شما را اصيل ميكند و آن را نیز انسان گونه جلوه میدهد. این امر به ایجاد تغییر مثبت در هر خواننده کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود تلاش‌های بازاریابی محتوای شما واقعاً به ثمر بنشیند.

 

قانون 2: انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در جهت تولید محتوای سئوپسند در نظر گرفته شود. ایده این است که کلمه کلیدی را انتخاب کنید که از لحاظ هدف‌گذاری باارزش باشد و آن را به خورد قطعه محتواي خود بدهيد تا بتوانید رتبه آن را بالاتر از رقبای خود قرار دهید. با این حال، اگر به درستی اجرا نشود، استفاده از کلمه کلیدی شما می‌تواند نتيجه معكوس دهد! به همین دلیل مستلزم بررسی دقیق است.

کلمه کلیدی هدف شما می‌تواند یک عبارت دو کلمه‌ای تا یک عبارت پنج کلمه‌ای باشد که نمایانگر مبحث اصلی مقاله شماست. حتی اگر مقاله شما براي گرفتن رتبه، به چندین عبارت کلیدی‌ ختم شود ، یک کلمه کلیدی خاص را مورد هدف قرار دهید که موضوع شما را به وضوح منتقل کند. این معمولاً کلمه کلیدی است که می‌خواهید مقاله شما برای آن رتبه بالایی داشته باشد.

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای انتخاب و استفاده از مناسب‌ترین کلمات کلیدی برای محتوای خود استفاده کنید.

1. موضوع اصلی خود را در نظر بگیرید

اساس هر نوع تحقیق در مورد کلمه کلیدی، دانستن زير و بم محتوايتان است. شما باید به ویژگی‌های محتوايي که مورد هدف قرار می‌دهید توجه کرده و آنچه را که باید به مخاطبان ارائه ميدهید را درک کنید. چه نوع راهکاری را ارائه ميدهد؟

2. در مورد لیستی از کلمات کلیدی ترجیحی خود ايده پردازي كنيد

تعدادی ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی وجود دارد، اما ابزاري که شما باید از آن شروع کنید، ذهنتان است. خودتان را به جای جستجوگر قرار دهید و از خود بپرسید، اگر شما در حال جستجوي موضوع مورد هدف خود بوديد، چه چيزي را جست و جو ميكرديد؟

لیستی از تمام عبارات کلیدی را که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید. این یک مثال است:

 

3. فرآیند تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را شروع کنید

پس از لیست کلمات کلیدی خود، برای شروع تحقیقات وارد ابزار Google Keyword Planner شوید. از آنجا که این ابزار رایگان و مؤثر است، می‌تواند نقطه شروع مورد نیاز شما را به شما بدهد.

 

ابزار Google Keyword Planner را باز کنید و عبارت کلیدی انتخابی (از لیست خود) را در کادر Word or Phrase وارد کنید. این باید حجم جستجوی جهانی ماهانه عبارات کلمات کلیدی مورد نظر شما را به همراه داده‌های عبارات مرتبط با آن كلمه كليدي به شما بدهد. سعی کنید فقط به دنبال عبارات کلیدی باشید که «زبان طبیعی» هستند زیرا به راحتی می‌توانید آنها را در عناوین و مطالب خود بگنجانید.

4. از کلمات کلیدی با حجم جست و جوي بالا اجتناب کنید

انتخاب کلمات کلیدی که حجم جستجوی جهانی بالایی دارند، می‌تواند وسوسه‌ انگيز باشد. اما این ایده خوبی است که از این عبارات دوری کنید زیرا با توجه به محبوبیت آن‌ها، رتبه گرفتن با آن‌ها دشوار خواهد بود.

 

مورد هدف قرار دادن کلمه کلیدی که 1000 جستجو ماهانه دارد بهتر از کلمه کلیدی است كه حجم جستجوی بسیار بالاتري را براي صفحه شما دارد. جايي كه هيچ شانسي براي رقابت با رقبا را نداريد.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو، هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. آنچه شما واقعاً باید به آن توجه کنید این است که به دنبال عبارات کلیدی بروید که به موضوع شما بسیار مرتبط هستند و سپس ببینید که آیا ارزش آن را دارد که آن‌ها را هدف بگیرید. فقط وقت خود را صرف کلمات کلیدی کنید که بتوانید در واقع برای آنها رتبه بگیرید.

5. به دنبال عبارات کلیدی طولانی بروید.

بارها و بارها ثابت شده است که برخی از بهترین کلمات کلیدی از نظر کیفیت دارای حجم جستجوی بالایی نیستند.

این عبارات کلیدی طولانی در مقایسه با همتایان کوتاهتر خود خاص‌تر هستند. اما آن‌ها کاملاً ارزش هدف گذاري را دارند زیرا جستجوگرهايي كه از آنها استفاده ميكنند از آنچه كه می‌خواهند اطمینان بيشتري دارند. اين كلمات به سادگی متمرکز شده‌اند و در بسیاری موارد در «حالت خرید» قرار دارند.

 

افرادی که از عبارات کلیدی کوتاه و گسترده استفاده می‌کنند، تصور مبهمی از آنچه می‌خواهند دارند. آن‌ها در حال تحقیق و یادگیری هستند و این بدان معناست که احتمال «تبدیل شدن» آن‌ها کم است. اما اگر کسی از عبارات کلیدی طولانی‌تری استفاده کند (خيلي اوقات به شكل يك سوال)، به احتمال زیاد مخاطبان اقدام به عمل می‌کنند. این می‌تواند هر چیزی همچون به اشتراک گذاشتن مقاله شما، پیوستن به لیست ایمیل شما یا به طور ساده کلیک کردن بر روی دکمه خرید باشد.

قانون 3: عناوین خود را به صورت موثر بهینه کنید

وقتی افراد برای جستجوی چیزی به سراغ گوگل می‌روند، در صفحه اول اغلب با تعدادی از گزینه‌ها روبرو می‌شوند. با نگاهی گذرا به ده نتیجه برتر، آن‌ها تصمیم می‌گیرند به وب سایتهایی با جذاب‌ترین عناوین مراجعه کنند.

عنوان صفحه شما اولین چیزی است که کاربر هنگام جستجو متوجه آن می‌شود. اگر آن‌ها را مجذوب خود کند، روي آن کلیک کرده و از سایت بازدید می‌کنند. اگر نه، از آن رد ميشوند. شما می‌خواهید سايتي باشيد كه آنها از آن بازديد كنند، نه اینکه نادیده بگيرند.

ایجاد محتوای سئوپسند فقط مربوط به اطلاعاتی نیست که به اشتراک می‌گذارید. همچنین در مورد ایجاد یک عنوان عالی برای صفحه شما است که به مردم دلیل بازدید از سایت شما را می‌دهد.

 

دو کار وجود دارد که می‌توانید بلافاصله انجام دهید تا عنوان شما ارزش کلیک پیدا کند:

1. تغییرات طوفان مغزی: اگر سعي كنيد كه در اولين تلاش خود، عنوان درستي را در نظر بگيريد، در اين صورت،تدارك ديدن يك عنوان عالي ميتواند دشوار باشد. در اين حالت،به ندرت عنوانی شایسته را پیدا می‌کنید. در عوض، آنچه شما باید انجام دهید طوفان مغزی با همکاران یا شرکای خود براي تعدادی از عنوانهاي مختلف برای صفحه مورد نظر است.

هدف شما یافتن موردي است که واقعاً در خور مخاطب مورد نظرتان باشد. غیرمعمول نیست که قبل از یافتن بهترین مورد، 20 یا حتی 30 عنوان مختلف را تجربه کنید.

 

2. استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی: استفاده از کلمه کلیدی کانونی در عنوان شما، به ویژه در ابتدای آن، برای سئو بسیار عالی است. با این حال، سعی کنید به جای اینکه آن را بصورت رباتيك در نظر بگيريد، کلمه کلیدی مورد نظر را در عنوان به صورتي كه به آن معنا دهد، قرار دهید.

 

می‌توانید کلمه کلیدی کانونی خود را با کلمات قدرت، بزرگ، بهترین، بهبود و غیره، بیارایید تا ظاهر طبیعی و جذاب‌تری داشته باشد و آن را کوتاه نگه دارید (کمتر از 60 کاراکتر).

قانون 4: بهتر کردن خوانایی محتوا

خوانایی محتوا چیزی نیست جز درک یک متن نوشتاری معین. هنگام ایجاد محتوای سئوپسند، مهم است که فاکتور خوانایی را از دست ندهید. در حالی که شما مشغول بهینه‌سازی مطالب خود برای کلمات کلیدی مناسب هستید، خوانایی آن ممکن است با مشكل روبه رو شود، که این مسئله اكيدا مشخص نيست.

حتی اگر خوانایی محتوا به عنوان یک عامل رتبه‌بندی مستقیم در گوگل در نظر گرفته نميشود، قطعاً یک امر غیرمستقیم است و می‌تواند روی سئوی شما تأثیر بگذارد.

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که الگوریتم‌های مختلف زیادی وجود دارد که بطور ويژه ایجاد شده‌اند تا درک کنند که یک قطعه از مطالب تا چه حد قابل خواندن است که موتورهای جستجو ممکن است از آن‌ها استفاده کنند. یک الگوریتم محبوب و مؤثر براي محاسبه قابلیت خواندن مطالب، نمره قابليت خوانایی Flesch-Kincaid است.

 

الف) از واژگان ساده استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ارتقاء نمره خوانایی محتوای شما و مناسب بودن آن برای سئو، استفاده از کلمات ساده‌ای است که خوانندگان شما می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. هر نوع محتوایی که در آن مجبورید از کلمات طولانی و پیچیده استفاده کنید رو از سرتون بيرون كنيد.

 

از کلمات کوتاه‌تر استفاده کنید که به محتوای شما معنی می‌دهد اما خوانندگان را سردرگم نمی‌کند. اطلاعاتی را که می‌خواهند در ساده‌ترین روش برای درک بیشتر در اختيارشان قرار دهيد.

ب) جملات خود را کوتاه کنید.

درک جملات طولانی‌تر نه‌تنها سخت و گیج‌کننده است، بلکه نوشتن آن‌ها از لحاظ منطقي نیز دشوار است. جملات خود را در هر کجا که می‌توانید کوتاه تر کنید. یک جمله طولانی را به چندین جمله کوتاه و آسان برای درك بهتر تقسیم کنید. جای تعجب نیست که نویسنده مشهور ارنست همینگوی، هوادار جملات کوتاه‌تر بود.

 

ج) طوري بنويسيد كه گويا در حال صحبت كردن هستيد.

زمانيكه صحبت از درك آسان ميشود، در محتوای سئوپسند، لحن شما اهمیت زیادی پيدا ميكند. اگر بتوانید با لحن خودتان مکالمه بنویسید، به طور خودکار کل محتوايتان را ساده و نكته دار ايجاد خواهید کرد.

 

حتی اگر این یک قانوني نباشد كه جايي نوشته شده باشد، به شما کمک می‌کند تا محتوای دوستانه‌تر و خواناتري بنویسید. همچنین نوشتن مانند اينكه داريد با يك دوست صحبت ميكنيد بسیار آسان‌تر و طبیعی‌تر است.

د) به درستی قالب‌بندی کنید.

از پاراگراف‌های کوتاه‌تر هنگام نوشتن در وب استفاده کنید. چرا که مردم از بلوک‌های بزرگ متن خوششان نمی‌آید. هنگامی که صحبت از قالب‌بندی مناسب است، استفاده بیشتر و بیشتر از فضاي سفيد باعث می‌شود محتوای شما جذاب‌تر و سئوپسند‌تر شود. چطور بهتر است كه جملات خود را به پاراگراف هاي مجزا جدا كنيد؟ پاسخ اينه كه هرزمان كه توانستيد اين كار را انجام دهيد.

همچنین متن خود را با استفاده از زیرتیترها به همراه جداول تجزیه کنید. ایده این است که مطالب خود را به روشی خواناتر یا قابل هضم‌تر ارائه دهید. به یاد داشته باشید، مطالبی که آسان با چشم قابل درك است، خوانده می‌شود و پخش می‌شود.

 

ه) بازخوانی، کلید است

مهم نیست که مقاله شما چقدر آموزنده باشد یا چقدر تحقيقاتي و عالي باشد، اگر مطالب پر از کلمات نادرست و خطاهای گرامری باشد، مطمئناً هیچ‌کس آن را نخواهد خواند. اگر قادر به خواندن مجدد پست خود نباشید، تمام عناصر فوق بی‌معنی خواهند بود.

بنابراین اگر ویراستار دارید، حتماً قبل از انتشار به آن‌ها اجازه دهید مقاله را بررسی کنند.

و) افزودن تصاویر مرتبط

خوانایی خوب محتوا و انتخاب مناسب تصاویر، هر دو دست به دست هم می‌دهند. به اين دليل که تصاویر اساساً به شما کمک می‌کنند هیجان را به متني اضافه کنید که می‌تواند کسل‌کننده و یکنواخت به نظر برسد. برای تقسیم‌بندی بهتر، سعی کنید در هر کجا که در محتوای خود احساس ميكنيد كه به نمایش کاربرد نياز دارید، از تصاویر مربوطه استفاده کنید.

در حالی که تشویق می‌شود هرچه بیشتر تا جايي كه ممکن است تصویری به محتوای خود اضافه کنید، تحقیقات می‌گوید بهترین نسبت تصویر به متن یک تصویر به ازاي هر صد کلمه است.

 

تصاویر را فقط به دلیل اضافه کردن آنها به محتوای خود اضافه نکنید. خوانندگان شما باید بتوانند مقداری ارزش را از آن‌ها استخراج كنند. هرچه تصویر با محتوا مرتبط‌تر باشد، مخاطب شما بهتر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

قانون 5: بر بهبود تجربه کاربری (UX) متمرکز شوید.

تجربه کاربری یا UX یکی از عوامل مهم در موفقیت یک وب سایت است. به همین دلیل بازاریابی متمرکز UX دارای اهمیت است. و فقط به طراحی کلی وب سایت محدود نمی‌شود. این فراتر از آن است و به نحوه استفاده از مطالب در سایتتان و نحوه تأثیر آن بر تجربه كاربري مرتبط می‌شود.

ایجاد محتوایی که فقط فضای وب سایت شما را پر کند، شما را جاي خيلي دوري نميبرد. هر قطعه محتوائی که ایجاد می‌کنید باید با اين هدف شروع شود كه کاربر هدفتان در صدر باشد. مخاطبان خود را حتی اگر سعی در بهبود سئوی سایت خود دارید، در ذهن خودتان نگه دارید.

آیا می‌توانید بدون درک یا آگاهی از مخاطبان هدف خود، محتوا بنویسید یا حتی درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید؟ البته که نه. زیرا این یک دستورالعمل برای شکست است!

پیش از شروع کار «ایجاد محتوا»، از خود بپرسید ...

·         خوانندگان وب سایت من از من چه می خواهند؟ انتظار مخاطبان من چیست؟

·         چگونه می‌توانم محتوایی ایجاد کنم که به تجربه کاربری وب سایت بیفزاید و آن را بهبود ببخشد؟

·         آیا ارزش‌های اصلی وب سایت من به استراتژی بازاریابی محتوای من کمک می‌کند یا به آن آسیب می‌رساند؟

هرچه به وب سایت خود و نوع محتوایی که منتشر می‌کنید، نگاه ريزبينانه تري داشته باشيد بهتر ميتوانيد به مخاطبان هدف خود خدمات دهید. و گوگل این را می‌داند، به همین دلیل وب سایت‌هایی را پیدا می‌کنید که تجربه کاربری درخشاني را ارائه می‌دهند و تقریباً همیشه توسط غول موتور جستجو مورد پاداش قرار می‌گیرند.

بنابراین برای افزایش شانس سئوپسند کردن محتوای خود، به این نکات توجه کنید...

1. کاربران را در صدر نگه دارید.

اگر می‌خواهید محتوای سئوپسند‌ای ایجاد کنید که موثر باشد، ابتدا باید به کاربران فکر کنید. استراتژی محتوای شما باید حول و محور کاربر طراحی شود، نه برعکس. کاربران به همراه زمينه و محتوا باید معماری اطلاعات اصلی سایت شما را تشکیل دهند.

 

بنابراین، دفعه بعدی، با اين فکر كه چه چيزي را می‌خواهید در پست وبلاگ یا کتاب الکترونیکی خود پوشش دهید، شروع نکنید. درعوض، توجه داشته باشید که کاربران از کسب و کاری مانند شما چه نوع ایده یا راهکاری را می‌خواهند. محتوای سئوپسند واقعی تولید کنید که به خوانندگان شما از هر طریق ممکن ارزش ارائه دهد.

2. توجه آنان را زود به خود جلب کنید.

برای اینکه توجه خوانندگان خود را جلب کرده و آن را حفظ کنید، بدون داشتن یک موضوع اصلی برای آن، محتوا ایجاد نکنید. هر قطعه از محتوای سئو پسندانه دارای یک موضوع خاص است که حول و محور آن نوشته شده است.

چرا؟ به اين خاطر كه شما بايد بدانيد كه خوانندگان بدانند که از همان ابتدا چه انتظاری را باید داشته باشند. شما ميخواهيد همه چيز براي آنها شفاف باشد. حتی اگر محتوای شما بهترین و مناسب‌ترین اطلاعات مرتبط را داشته باشد، اگر در چند لحظه اول موضوع را نرساند، نمی‌تواند نتیجه دهد.

سخن پایانی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، سئو و بازاریابی محتوا تقریباً دو عنصر در یک نوع سرمایه‌گذاری هستند. اگر می‌خواهید یکی را کامل کنید، احتمالاً باید دیگری را نیز کامل کنید. آن‌ها یکدیگر را تکمیل می‌کنند و بدون کمک یکدیگر کار نمی‌کنند.

به همین دلیل، لازم است محتوای شما سئوپسند باشد.