اهمیت افزایش ورودی از گوگل

در دنیایی که اکثر افراد کسب‌وکار خود را بر بستر آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند و تمام تلاش خود را برای حضور در دنیای اینترنتی می‌کنند تا بیشتر مورد بازدید و دیده شدن قرار گیرند، گوگل به‌عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان که تعداد زیادی از مخاطبین از آن برای پاسخ به نیازشان استفاده می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها برای افزایش فروش خود به دنبال افزایش ورودی سایت‌شان از گوگل هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که افزایش بازدید گوگل یک هدف مشترک برای تمامی افرادی است که در این عرصه به‌نوعی فعالیت دارند.

 

تمام بازاریابان و مدیران کسب‌وکارها، جهت افزایش مشتری، استراتژی می‌چینند. ازنظر آن‌ها در اینترنت، تعداد مشتریان با تعداد بازدیدهایی که از سایتشان می‌شود رابطه‌ای تنگاتنگ دارند. در این شرایط افزایش بازدید گوگل به‌عنوان یک هدف اصلی، ضرورت  پیدا می‌کند. گوگل بیش از ۵۰ درصد ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، قرار گرفتن سایت یا فروشگاه اینترنتی شما در لیست وب‌سایت‌های پیشنهادی گوگل هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شما ندارد.

 

دریافت ترافیک و افزایش ورودی گوگل به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده در رشد کسب‌وکارهای اینترنتی، برای شما مزایای زیر را به همراه دارد:

 

افزایش بازدید گوگل به‌عنوان شاخصی به شما کمک می‌کند که استراتژی بازاریابی خود را محک بزنید.

اطلاعاتی در مورد الگوهای رفتاری کاربران و علایق آن‌ها به دست می‌آورید.

باعث افزایش اعتبار سایتتان در موتور جستجو می‌شود.

باعث افزایش نرخ کلیک و درنتیجه مشتری بیشتری می‌شود.

مشتری بیشتر به کسب درآمد و سود بالاتر و درنتیجه افزایش ورودی گوگل می‌انجامد.

انواع روش‌های افزایش ورودی از گوگل

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که جهت افزایش ورودی گوگل می‌توان انجام داد، سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو به‌منظور افزایش بازدید گوگل و ترافیک سایت است. در این روش شما به‌صورت ارگانیک سهم بیشتری از کاربران و مشتریان را نصیب خود می‌کنید؛ اما روش سئو روشی است که در درازمدت نتیجه می‌دهد و شما نیاز به صبر و زمان بیشتری برای موفقیت دارید.

 

اگر شما بخواهید به‌سرعت و در مدت‌زمان کوتاه بازدیدکنندگان سایتتان را افزایش دهید، می‌توانید با پرداخت هزینه و استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ادز (PPC)، خرید بازدید گوگل انجام دهید.

 

در ادامه توضیحات مفصل‌تری راجع به این دو روش خواهیم گفت.

 

اما روش‌های دیگری هم وجود دارد که بازدید سایت را از منبعی به‌غیراز گوگل تامین می‌کنند.

 

مدتی است سایت‌هایی روی کار آمده‌اند که اقدام به فروش بازدید گوگل می‌کنند. به این صورت که این سایت‌ها به‌جای کاربر واقعی با استفاده از ربات‌ها به تعداد دلخواه، بازدید سایتتان را افزایش می‌دهند؛ یعنی این ربات‌ها به‌صورت تصادفی از آی‌پی‌های مختلف و از پیش تعریف‌شده، کلمات کلیدی خاصی مربوط به شما یا نام وب سایتتان را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت شما می‌شوند.

 

گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، رفتار کاربران را تحلیل می‌کند و تفاوت بازدید طبیعی که توسط یک انسان انجام می‌شود با بازدید یک ربات که توسط نرم‌افزار افزایش بازدید گوگل ایجادشده را، متوجه می‌شود. این روش خرید بازدید گوگل، مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد می‌کند. علاوه بر اینکه هزینه می‌پردازید و هیچ منفعتی برای شما ندارد، درگیر جریمه گوگل و افت شدید رتبه سایت می‌شوید.

 

از طرفی افزایش بازدید گوگل، زمانی ارزشمند است که کاربری باهدف خاصی روی سایت شما کلیک کند. اگر قرار باشد این کار توسط ربات انجام شود که نمی‌توانید از نرم‌افزار یا ربات انتظار خرید و کسب درآمد داشته باشید. پس به جرأت می‌توان گفت که سایت‌های خرید بازدید گوگل چیزی جز کلاه‌برداری نیست.

 

بنابراین در صورتی ترافیک بیشتر، اعتبار، رتبه و جایگاه سایت شما را در گوگل افزایش می‌دهد که ارگانیک، غیرتقلبی و باکیفیت باشد.

 

خرید  بازدید گوگل با گوگل ادز

افزایش بازدید گوگل از طریق گوگل ادز روشی سریع برای ایجاد ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما توسط کاربران موردنظر است.

هنگامی‌که کاربر کوئری‌های خود را جستجو می‌کند، گوگل تمام سایت‌هایی که در آن کلمات کلیدی باهم رقابت می‌کنند را با توجه به کیفیت، رتبه‌بندی می‌کند و سعی می‌کند بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. با استفاده از Google Ads، هزینه می‌پردازید تا وب‌سایت شما در بالای نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص نشان داده شود.

 

علاوه بر این، فقط زمانی هزینه‌ای از حساب شما کسر می‌گردد که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. مبلغ پرداختی به گوگل به‌صورت دلاری است و با توجه به اینکه دلار مدام در نوسان است، هزینه این روش نیز متغیر است.

 

شما باید کلیه جوانب را برای جذب کاربران در رابطه با آن کلمه‌ی کلیدی خاص که تبلیغ کرده‌اید در نظر بگیرید. سعی کنید محتوای کاملی را ارائه دهید که کاربر با کلیک بر روی تبلیغ شما به جواب خود برسد و نخواهد صفحات دیگر را بررسی کند. شما هم به هدف فروش یا ارائه‌ی خدمات خود برسید.

 

افزایش ورودی از گوگل با سئو

بدون شک بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به نتایج ثابت و بلندمدت برای جذب ورودی از گوگل است. سئو در مقابل روش خرید بازدید گوگل قرار دارد و نسبت به آن بسیار باصرفه تر است. برای این بهینه‌سازی باید روی موضوعات و مواردی کارکنید که کاربران به دنبال آن هستند. چون هدف شما در مورد ترافیک وب‌سایت این است که کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید؛ یعنی کسانی که به‌احتمال‌زیاد به مشتری تبدیل می‌شوند.

 

افزایش بازدید گوگل، نیاز به رعایت و اجرای تمام اصول سئو، از تولید محتوا تا تجربه کاربری و از درج صحیح متاتگ‌ها تا دریافت بک لینک باکیفیت دارد. به کمک سئو اطمینان بیشتری خواهید داشت که وب‌سایت شما افزایش کلیک و بازدید گوگل را تجربه کند.

 

فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند که ما مهم‌ترین آن‌ها را برای شما در زیر آورده‌ایم:

۱٫ سئوی داخلی انجام دهید.

 

سئوی داخلی می‌تواند به وب‌سایت شما در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش بازدید گوگل کمک کند. برخی از عناصر SEO درون صفحه شامل عنوان صفحه، زیر عنوان‌ها، توضیحات متا، توضیح متنی تصویر (ALT) و URL است.

 

توضیحات متا در زیر URL شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. کاربر با دیدن توضیحات متا می‌فهمد که صفحه‌ای که ایجاد کرده‌اید در مورد چیست و این کار موجب افزایش کلیک گوگل می‌شود.

 

۲٫ ایجاد بک لینک

 

بک لینک، لینکی به وب‌سایت شما از یک وب‌سایت دیگر است که بخش مهمی در سئو محسوب می‌شود. لینک‌هایی که از یک وب‌سایت دیگر به سایت شما پیوند می‌خورد، نه‌تنها کسب‌وکار شما را در معرض دید کاربران بیشتری قرار می‌دهد، بلکه باعث افزایش ورودی گوگل به وب‌سایت شما می‌شود.

 

علاوه بر این، Google از بک لینک‌ها استفاده می‌کند و در صورت مشاهده سایر سایت‌های معتمد که به سایت شما لینک می‌دهند، اعتماد خود را به کسب‌وکار شما افزایش می‌دهد. اعتماد بیشتر از سوی گوگل منجر به رتبه‌بندی بالاتر و درنتیجه ترافیک بیشتر می‌شود.

 

۳٫ مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین انتشار دهید.

 

رسانه‌های اجتماعی یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی رایگان در سراسر جهان است و در افزایش ترافیک وب‌سایت شما نقش دارد. از فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین برای تبلیغ پست‌های وبلاگ و سایر صفحات مفید در وب‌سایت خود استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود را به کاربران وب‌سایتتان تبدیل کنید و در صورت ارسال محتوای قابل اشتراک‌گذاری، ترافیک را از شبکه‌های آن‌ها جذب کنید.

 

۴٫ استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) و Lsi

 

الگوی جستجوی کاربران نسبت به گذشته توصیفی‌تر شده است. در حال حاضر، کلمات کلیدی طولانی و عبارات، بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شوند. به‌علاوه، با پیشرفت موتورهای جستجو و قابلیت‌های جستجوی صوتی، افراد از عبارات خاص‌تر و طولانی‌تر برای جستجوی آنلاین استفاده می‌کنند.

 

به دلیل ارتقای الگوریتم‌های گوگل، این موتور جستجو قادر است که عبارات و کلمات هم‌معنا، در یک راستا و با مفهوم مشترک را به‌خوبی شناسایی کند. Lsi به عبارت‌های کلیدی گفته می‌شود که ازنظر معنایی به عبارت کلیدی شما نزدیک هستند. به همین دلیل عبارات کلیدی طولانی و کلمات lsi  می‌توانند موجب افزایش بازدید گوگل شوند.

 

در حال حاضر، تکرار و استفاده از کلمات lsi  اهمیت بیشتری از خود کلمه کلیدی اصلی دارد و چون روشی کاملاً طبیعی محسوب می‌شود، سایت را در جایگاه بهتری نیز قرار خواهند داد.

 

۵٫ از پست مهمان و رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

 

دیگران می‌توانند با انتشار یک وبلاگ در سایت شما از ظرفیت بک لینک برای بالابردن بازدید سایت خود استفاده کنند. متقابلاً شما نیز می‌توانید مشاغل مکمل در کسب‌وکار خود را شناسایی کنید که مخاطبان آن‌ها مربوط به کسب‌وکار شما هستند و محتوای خود را روی سایت آن‌ها منتشر کنید. افزایش ورودی گوگل از طریق جستجوی ارگانیک و همچنین از طریق تبلیغ این محتوا (اگر به‌صورت رپورتاژ آگهی منتشر شود) اتفاق می‌افتد. این همچنین می‌تواند به افزودن تنوع بیشتر به مطالب سایت‌ها کمک کرده و تعامل کاربران را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای کاربران آن‌ها مناسب و مفید است.

 

۶٫ بهبود سرعت سایت

 

بهبود سرعت سایت نه‌تنها رضایت کاربران را افزایش می‌دهد، بلکه ممکن است تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی جستجوی شما داشته باشد. درواقع سرعت سایت یکی از معدود عواملی است که گوگل آن را تأیید کرده است.

 

به همان اندازه که سرعت صفحه برای جستجوی دسکتاپ اهمیت دارد، گوگل آن را برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار مهم می‌داند.

 

۷٫ به‌روزرسانی محتوا

 

یکی از بهترین روش‌های هک سئو به‌روزرسانی محتواست که برای بالابردن بادید سایت و افزایش کلیک گوگل، می‌توانید از آن استفاده کنید. سایت‌هایی که هرگز محتوای جدیدی اضافه نکرده یا صفحات قدیمی خود را به‌روز نمی‌کنند موردعلاقه کاربران قرار نمی‌گیرند.

 

سعی کنید صفحات قدیمی که دیگر کاربرد ندارند را از وب‌سایت خود حذف کنید و با نظرات و پیشنهاد‌های کاربران و بررسی‌های خود از محصولات یا خدماتتان محتوای جدیدی ارائه دهید. با انتشار دائمی و مستمر بازخورد کاربران و خریداران، محتوای صفحات خود را تازه نگه‌داری

 

۸٫ بازاریابی از طریق ایمیل را شروع کنید.

 

ارسال ایمیل‌های منظم و تبلیغ پیشنهاد‌ها از طریق ایمیل یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان است و همچنین می‌تواند افزایش ورودی گوگل برای وب‌سایت شما داشته باشد. اطلاعات مفید و لینک‌هایی به صفحات وب‌سایت خود ارائه دهید تا افراد بتوانند در مورد برند شما بیشتر بدانند، مانند پست‌های وبلاگ و صفحات فرود برای پیشنهاد‌ها خاص. فقط در آن کار زیاده‌روی نکنید.

 

همچنین، به خط موضوع ایمیل خود دقت کنید. این موارد تأثیر بسزایی درباز کردن یا عدم باز کردن ایمیل توسط کاربر دارد. اگر ایمیل‌های شما هرگز باز نمی‌شوند، نمی‌توانند ترافیک سایت شمارا تأمین کنند!

 

۹٫ ریسپانسیو بودن و سازگار با موبایل

 

به‌غیراز سرعت، اگر وب‌سایت شما به‌درستی برای گوشی‌های هوشمند ریسپانسیو نشده باشد، احتمالاً نتایج جستجوی گوگل برای جستجوهای تلفن همراه را پایین می‌آورد. گوگل تأیید می‌کند که خطاهای تلفن‌های هوشمند ممکن است منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر سایت شما شود.

 

گوگل توصیه می‌کند که سایت شما باید ریسپانسیو شود تا افزایش بازدید گوگل بیشتری صورت گیرد. گرچه هنوز بسیاری از برندهای برتر جهان، ازجمله Apple.com، سایت‌های ریسپانسیو ندارند. صرف‌نظر از این، یک تجربه کاربری خوب با تلفن همراه ضروری است.

 

۱۰٫ از تجزیه‌وتحلیل خود بیاموزید.

 

استفاده از Google Analytics رایگان است و بینش‌های جمع‌آوری‌شده از آن می‌تواند به شما کمک کند ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید. از لینک‌های ردیابی شده برای کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنید و مرتباً تجزیه‌وتحلیل وب‌سایتتان را بررسی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که مشخص کنید کدام استراتژی‌ها و انواع محتوا برای شما افزایش ورودی گوگل بیشتری داشته‌اند، کدام‌یک نیاز به بهبود دارند و نباید وقت خود را بر روی کدام‌یک از آن‌ها هدر دهید.

 

آیا افزایش ورودی از سایت همیشه مفید است؟

در گوگل ادز و سئو خیلی مهم است که ما روی چه کلیدواژه‌هایی تمرکز می‌کنیم و می‌خواهیم که از طریق آن‌ها افزایش بازدید گوگل داشته باشیم. گاهی اشتباهی که در این حین رخ می‌دهد این است که کلمات کلیدی را به‌درستی انتخاب نمی‌کنیم.

 

از عوامل اصلی در انتخاب کلمات کلیدی، ارتباط کلمه کلیدی با کالا و خدمات سایت شما و نیز میزان رقابت بر سر یک کلمه کلیدی می‌باشند.

 

به این نکته توجه داشته باشید که هر چه کلمات کلیدی، توصیف دقیق‌تری از کالا یا خدمات شما بدهند، بااینکه تعداد کاربران کمتری آن را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، اما در عوض تعداد کاربرانی که با جستجوی آن عبارت وارد سایت شما می‌شوند، بیشتر است.

 

هنگام انتخاب کلمات کلیدی، این نکته را در نظر داشته باشید کاربری که از طریق جستجوی این کلیدواژه‌ها وارد سایت شما می‌شوند، آیا برای شما مزیتی خواهند داشت یا خیر؟

 

همیشه این‌طور نیست که کلیدواژه‌ها با افزایش ورودی گوگل، برای شما سودآور باشد، اتفاقا برعکس. ممکن است هزینه‌های مادی و زمانی داشته باشد.

 

قضیه را با مثالی برای شما روشن می‌کنیم:

 

مثلاً فرض کنید شما یک شرکت فعال درزمینه‌ی طراحی و فضاسازی هستید. شما در سایت خود محتوایی با کلمه کلیدی «ساخت آلاچیق» تولید کرده‌اید و می‌خواهید با این کلیدواژه افزایش ورودی گوگل داشته باشید. البته عمده خدمات شما طراحی و اجرای صفر تا صد فضاسازی محوطه است.

 

خب اینجا چه اتفاقی می‌افتد؟ اکثر کاربرانی که به دنبال ساخت آلاچیق هستند با سرچ این کوئری به سایت شما کشیده می‌شوند. درصورتی‌که شما اصلاً خدماتی مثل ساخت آلاچیق به‌تنهایی ندارید و منظورتان فضاسازی‌ای بوده که آلاچیق جزئی از آن است.

 

مسلم است که کاربران زیادی فکر می‌کنند که شما تولیدکننده مختص آلاچیق هستید و جهت این منظور با شما تماس می‌گیرند. باید وقت زیادی را صرف کنید و به کسانی که با شما تماس می‌گیرند توضیحاتی ارائه دهید که شما صرفاً ساخت آلاچیق انجام نمی‌دهید بلکه ۰ تا ۱۰۰ فضاسازی جزء عمده خدمات شماست. خلاصه اینکه کلی از وقت و زمان شما صرف پاسخگویی به افرادی می‌شوند که اشتباهی وارد سایت شما شده‌اند و نه خریدی صورت می‌گیرد نه به درد شما می‌خورند.

 

حالا به‌غیراز هدر دادن وقت و انرژی ممکن است شما در گوگل ادز هم پیرامون همین کلیدواژه «ساخت آلاچیق» تبلیغات پولی (PPC) نیز انجام داده باشید. علاوه بر هزینه‌ی تولید محتوایی که برای این کلیدواژه صورت گرفته، هزینه‌ی مازاد دیگری به ازای هر کلیک نیز از جیب شما می‌رود.

 

پس بسیار دقت کنید که صرفاً افزایش بازدید گوگل نمی‌تواند برای سایت شما مفید باشد و با ورود کاربر غیر مرتبط، متحمل خسارت‌های زمانی و مالی خواهید شد.