اینترنت بیش از آن که یک منبع خبری یا سرگرمی باشد، بستری برای کسب درآمد است. امروزه در اینترنت، ده‌ها میلیارد دلار از طریق فعالیت‌های قانونی زیادی مبادله می‌شود. افراد زیادی، کسب و کار خود را در اینترنت آغاز می‌کنند و به صورت آنلاین درآمد کسب می‌کنند. برخی حتی مشاغل آنلاین خود را تبدیل به كسب و كارهاي اینترنتی تمام‌وقت می‌کنند.

آیا آماده‌اید تا اشتیاق و علاقه خود را به سود تبدیل کرده و کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ بیایید به هفت روش کسب درآمد در اینترنت نگاهی بیندازیم که به زمان زیادی نیاز ندارند يا روال روزمره شما رو به هم نخواهد زد. به این گزینه‌ها به عنوان منابع مکمل درآمد با پتانسیلي كه در برخی موارد ميتواند خيلي بيشتر نيز باشد فکر کنید.

 

1. راه‌اندازی وبلاگ

یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد به صورت آنلاین این است که وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید.

می‌توانید بلافاصله وبلاگ خود را در مورد هر موضوعی که علاقه‌مند به آن هستید راه‌اندازی کنید، اما اگر قصد دارید با وبلاگ خود درآمد کسب کنید، ممکن است بخواهید بازار مناسبی را انتخاب کنید.

از وبلاگ خود برای اشتراک‌گذاری سرگرمی‌ها، افکار و احساسات خود با دیگران استفاده کنید و با افراد ارتباط برقرار کنید. این یک مکانیسم ساده است و شما می‌توانید از طریق تبلیغات آنلاین (به عنوان مثال Google adwords)، بازاريابي وابسته (پايينتر ببينيد)، و لیست‌های مشتركين برای تولید یک جریان ثابت از درآمد در وبلاگ خود استفاده کنید. روش‌های زیادی برای کسب درآمد از یک وبلاگ وجود دارد.

این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بدست آوردن سهمتان از «خانه مجازی» است!

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این روزها بین وب سایت و یک وبلاگ تفاوت کمی وجود دارد. اکثر وب سایت‌ها در واقع بر روی وبلاگ‌های مبتنی بر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس اجرا می‌شوند.

وبلاگ شما فقط شامل پست‌های وبلاگ نیست بلکه می‌تواند صفحات وب معمولی، صفحات فروش، تجارت الکترونیکی، صفحات محصول و غیره باشد.

 

2. بازاریابی وابسته

حتی اگر شما محصولات و یا خدمات خودتان را برای فروش ندارید، بازاریابی وابسته به شما این فرصت را می‌دهد که از طریق مجموعه‌ای از فروش‌های تک مرتبه ای یا (فروش مداوم ماهانه)، کمیسیون‌های خيلي خوبي کسب کنید. تجار آنلاین، یک وب سایت وابسته (یا یک لینک ردیابی وابسته ساده) و پشتیبانی بازاریابی را در اختیار شما قرار می‌دهند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که شرکت را با لینک خود از طریق رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و یا شاید به طور ایده‌آل وب سایت خود تبلیغ کنید.

با همه این روش‌ها که در مورد آن‌ها بحث می‌کنیم حتماً نیاز خواهید داشت لیست ایمیل خود را بسازید تا بتوانید به طور مداوم مشترکین خود را پیگیری کنید و فروش بیشتري ایجاد کنید.

مهمترین نکته‌ای که در مورد بازاریابی وابسته وجود دارد این است که شما نیازی به ایجاد محصولات خود ندارید، نیازی به تامین پشتیبانی مشتری ندارید و لازم نیست متریال بازاریابی خود را ایجاد کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازار پر سودی را انتخاب کنید، محصولات را به عنوان یک شركت وابسته تبلیغ کنید و هر زمان که فروش انجام شد، کمیسیونی را به دست آورید. بازاریابی وابسته یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد آنلاین است.

حتی اگر محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهید، ممکن است تصمیم بگیرید که محصولات دیگران را نیز به عنوان یک جریان درآمد اضافی نسبت به آنچه كه در حال حاضر انجام ميدهند، تبلیغ کنید.

 

3. راه‌اندازی وب سایت تجارت الکترونیک خودتان

یک فرصت عالی دیگر برای کسب درآمد آنلاین، وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک است. اینجاست که شما محصولات فیزیکی را از وب سایت خود می‌فروشید. متداول‌ترین (و بی‌دردسرترین) راه از طریق drop shipping است. جایی که شما به سادگی سفارشات را در وب سایت خود می‌گیرید و از یک منبع شخص ثالث استفاده می‌کنید که محصولات را برای شما تولید و ارسال ‌کند.

مهمترين كاري كه شما نياز است انجام دهيد اين است كه روي بازار هدف خاصي تمركز كنيد و يك فروشگاه تخصصي باشيد كه فقط به آن بازار مورد نظر متوسل ميشود. سعي نكنيد كه مانند سايت ديجيكالا براي همه مردم همه چيز باشيد چرا كه در اين صورت رقابت براي شما سخت خواهد بود.

با این حال ممکن است بخواهید به وب سایت‌های دیگر مانند Amazon.com، ديجيكالا و ... به عنوان راهی برای بدست آوردن افراد بيشتراستفاده کنید تا مطمئن شوید که حضور 100 درصدي فروشگاه خود را اعلام کرده‌اید، بطوریکه صددرصد کنترل کسب و کار خود را در اختيار داشته باشید.

4. انتشار آنلاین (کتابهای الکترونیکی)

بدون توجه به شغل و سبک زندگی فعلی‌تان، احتمالاً یک کتاب درون شما وجود دارد که فریاد می‌کشد تا بیرون بیاید. پلتفرم (KDP) Kindle Direct  در آمازون به هزاران نفر فرصتی داده تا نویسندگان، كتابهاي خود را منتشر کرده و درآمد کسب نمایند. همچنین ممکن است به عنوان راهی برای جلب توجه ناشران سنتی نیز بکار رود.

 

نه تنها می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی را در پلتفرم‌ها بفروشید، بلکه می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی را مستقیماً از وب سایت خود نیز بفروش برسانید. این به شما این امکان را می‌دهد که کتاب‌های الکترونیکی خود را با قیمت‌های بالاتر بفروشید و همه سود آن را از آن خود نماييد.

همچنین می توانید چندین کتاب الکترونیکی را در پکیج‌های بزرگتر قرار دهید یا از کتاب‌های الکترونیکی به عنوان پایه‌ای برای فروش دوره‌های آنلاین با هزینه ثبت نام بالاتر یا حتی خدمات مربیگری و مشاوره استفاده کنید.

انتشار کتاب‌های الکترونیکی راهی عالی برای درآمدزایی منفعل، رشد در پروژه‌های بزرگ‌تر و ایجاد اعتبار برای خود به عنوان یک متخصص در بازار شما است.

با استفاده از ابزارهای ساده، دسترسی به گرافیک‌های برون‌سپاری، طراحی جلد، و غیره، هر کسی می‌تواند کتاب خود را منتشر کند و مشابه یک ناشر بزرگ، حضور و اعتبار حرفه‌ای داشته باشد.

برای بسیاری از مردم، ایده نوشتن کتابی می‌تواند ترسناک باشد اما به خاطر داشته باشید که اگر کتاب‌های الکترونیکی می‌نویسید که در وب سایت خود به فروش برسانید، می‌توانید کتاب‌های کوتاه‌تری بنویسید که بیشتر بر روی یک موقعیت خاص تمرکز دارند.

 

5. نظرسنجی‌های آنلاین

نظرسنجی آنلاین یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد بيشتر است. شرکت‌های تجاری دارای برند و شرکت‌های تحقیقاتي بازار، به شدت به دنبال نظرات مردم در مورد محصولات و خدمات خود هستند و پاداش خوبی برای آن ارائه می‌دهند. بسته به پیچیدگی آن‌ها، هر نظرسنجي می‌تواند به ارزش پنج یا ده دلار و حتی بیشتر بيارزد.

بسیاری از شرکت‌های معتبر نظرسنجی برای انتخاب وجود دارند، اما ممکن است بخواهید در ابتدای کار، خود را به ۳ الی ۵ تاي آنها محدود کنید. با شرکت‌های نظرسنجی که به شما نظرسنجي هاي زیادی را ميدهد و پول مناسبي را پرداخت ميكند كار كنيد و استفاده از آن خدماتی که ارزش آن را ندارد كه زمانتان را براي آن صرف كنيد را متوقف كنيد.

همچنین لازم است از شرکت‌های غیرقانونی اجتناب کنید چون این فرصتی برای کلاهبرداری است، بطوریکه زمان خود را صرف می‌کنید و پول بسیار کمی به دست می‌آورید و یا پولتان را از دست می‌دهید.

اگرچه شما احتمالاً قادر نخواهید بود از درآمد حاصل از نظرسنجی‌ها درآمد كامل داشته باشید، اما یك روش واقع‌بینانه برای كسب یكصد دلار بيشتر در ماه است.

6. آزادکاری آنلاین (Online Freelancing)

اگر مهارتهای نوشتاری و روزنامه‌نگاری خاصی دارید یا در زمینه های مختلف IT و نرم‌افزار ماهر هستید، ممکن است آزادکاری (Freelancing) یک منبع سودآور از درآمد ثانویه باشد. به طور فزاینده، شرکت‌ها در حال اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوا هستند و برای کارهای خاص به منابع خارجی روی می‌آورند و اگر بتوانید ارزش خود را اثبات کنید، کارهای بیشتری در دسترس خواهد بود. حتی مهارت‌های ساده‌ای مانند ورود داده ممکن است براي شما سودآور باشد، به شرطی که حداقل 5 الی 10 ساعت در هفته برای آن وقت صرف کنید.

تنها آنچه که نیاز دارید یک کامپیوتر با یک اتصال اینترنت و اينكه بخواهيد كه مشتریان موجهي را بدست آوريد. این شانس وجود دارد که این فرصت‌ها به شما این امکان را بدهد که تجربیات و مهارت‌های ارزشمندی به دست آورید که در کسب و کار فعلی و حرفه‌ای شما ارزشمند خواهد بود.

اگر در حال نوشتن کتاب‌های الکترونیکی در یک بازار مناسب خاص هستید، پس چرا خدمات خود را برای سایر شرکت‌ها در دسترس قرار نمی‌دهید؛ چرا که شما پیش از این، تخصص لازم برای انجام وظایف نوشتاری  را دارید.

اگرچه این کار واقعاً یک جریان درآمدی منفعل نیست، اما انجام آزادکاری یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای ايجاد درآمد است.

 

7. مربیگری و مشاوره آنلاین

با کمترین هزینه ارتباطات و فناوری می توانید با هر کس در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

اگر قبلاً به فروش آنلاین اطلاعات از طریق كتاب‌های انگيزشي، بازاریابی وابسته یا محصولات اطلاعاتي خودتان همانطور كه پیش‌تر گفته شد پرداخته‌اید، قطعاً این فرصت را دارید كه مربیگری و مشاوره آنلاین را به عنوان منبع درآمد نيز اضافه كنید.

اگر قبلاً این کار را نکرده باشید، تقریباً ترسناک به نظر نمی‌رسد. بیشتر افرادی که از شما خرید می‌کنند، به براي پاسخ به سوالات خاص، دوست دارند فرصتی برای گفتگو با شما داشته باشند و از مشاوره شخصی شما استفاده کنند.

با ابزارهایی مانند اسکایپ، ویدئو کنفرانس و تکنولوژی وبینار، می‌توانید تماس‌های یک به یک، مربیگری گروهی و جلسات برنامه‌ریزی کوچک را ارائه کنید.

یک کتاب ساده انگيزشي یا فروش كتاب الکترونیکی می‌تواند به تعداد مشتريان باالايي ختم شود که می‌خواهند با شما به صورت انفرادي کار کنند.

آموزش و مشاوره یکی از بهترین روش‌ها برای ايجاد درآمد است.

کسب و کار آنلاین خود را از امروز شروع کنید!

در مورد آن بیندیشید، هنگامی که شما ذهن خود را به اهداف خاص درآمد اختصاص دهید، کسب درآمد به صورت آنلاین به طرز شگفت‌آوری آسان است. در حالت ایده‌آل، فعالیت‌هایی که شما براي انجام كار انتخاب ميكنيد، جذاب هستند و استعدادها و علایق شما را به كار ميگمارند، سزاوار آن هستند كه براي آن زمان بگذاريد و پاداش منصفانه اي را به شما ارائه ميدهند.

با گسترش اینترنت، فرصت‌ها برای کسب درآمد تکمیلی و تمام‌ وقت آنلاین رشد خواهد آمد. تعریف کار در یک اقتصاد مبتنی بر اطلاعات در حال تحول است و کسب و کارهای تمام‌وقت سنتی طبق ترتیبات مشخص از بین می‌روند. (به عنوان مثال خود اشتغالی، برنامه‌های قابل انعطاف، تغییر مجموعه مهارت‌ها و غیره). از این نظر، امتحان کردن آن می‌تواند فرصت گزینه‌های جدید شغلی را برای شما باز کند.