گاهی اوقات بازاریابی آنلاین می‌تواند مانند یک مسابقه برای رسیدن به بیشترین تعداد مشتری باشد. اینگونه است که کسب و کارها با هدف نهایی فروش محصولات و ارائه خدمات، بطور مداوم در تلاشند در این رقابت پیروز شوند.

بنابراین کارآفرینان چه کاری انجام می‌‌دهند؟

آن‌ها از بهترین ابزار در دسترس در عصر رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

کارآفرینان از طریق وب سایت‌هایشان می‌توانند حضور آنلاین خود را افزایش دهند و با انجام این کار ترافیک بیشتری کسب کنند.

به عبارت دیگر، راهکار، بازاریابی وب سایت است.

  ده استراتژی خلاقانه بازاریابی وب سایت برای کارآفرینان

استفاده از استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت به ارتقا وب سایت و افزایش ترافیک آن کمک می‌کند. بیشتر (اگر نه همه) کسب و کارها به صورت آنلاین پیش می‌روند و هیچ یک نمی‌خواهند از دیگری عقب بمانند.

خبر خوب این است که روش‌های موثری وجود دارد که در افزایش ترافیک وب سایت و فروش موثر است.

ما امروز یک مرحله جلوتر پیش خواهیم رفت و استراتژی‌های خلاقانه‌تری را به اشتراک می‌گذاریم که ممکن است هنوز به آن فکر نکرده باشید!

بنابراین، این 10 استراتژی خلاقانه بازاریابی وب سایت را مطالعه بفرمایید.

1. سئو دوست شماست!

بهینه سازی موتورهای جست و جو

مطمئناً، کسانی هستند که ممکن است استفاده از سئو را به عنوان چیزی که واقعاً خلاقانه است نبینند. اما در واقعیت، سئو یکی از خلاقانه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی وب سایت است. برخلاف آنچه بسیاری انتظار دارند، استفاده از بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت واقعاً چیز شفافی نیست. حقیقت این است که اکثر کسب و کارهای کوچک در وب سایت‌های خود به راحتی نمیتوانند از سئو استفاده کنند.

این امر به دلیل عدم آگاهی عمومی مالکان کسب و کار از سئو و کارهایی است که انجام می‌دهند.

سئو می‌تواند برای هر وب سایتی شگفتی بیافریند. وجود وب سایت، فرایند جذب مشتریان بالقوه را ساده تر میکند. این امر همچنین موجب یافتن آسان‌تر و سریع‌تر محصولات و خدمات شما در فضای آنلاین می‌شود.

یک استراتژی سئو قوی، تضمینی برای افزایش ترافیک است و با اطمینان از ظاهر شدن وب سایت در نتایج برتر جستجو، این اتفاق می‌افتد. اگر یک کاربر با استفاده از گوگل محصول یا خدمات شما را جستجو کند، نتیجه ایده‌آل این است که وب سایت شما در سه نتیجه برتر باشد.

بیش از 200 راه برای بهینه‌سازی سایت وجود دارد و سئو به شما در رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی کمک می‌کند، اما در کل هدف نهایی این است که وب سایت شما در نتایج اولیه موتور جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شود. نکته این است که این کار پیدا کردن وب سایتتان را برای افراد راحت‌تر میسازد، درست است؟ سئو از این جنبه خاص برتری دارد.

اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که نمی‌توانید انتظار نتایج فوری را داشته باشید. فرآیندی در سئو وجود دارد و شما برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود باید صبور باشید.

ابتدا اصول را بیاموزید و بدانید که چگونه می‌توانید پیشرفت خود را اندازه گیری نمایید. دریابید که کدام یک از کلمات کلیدی شما بیشترین ترافیک را به همراه دارد.

آخر اینکه در مورد مخاطبان و مشتریان خود، تحقیقات لازم را انجام دهید و شناخت کافی را نسبت به آنها بدست آورید و بدانید که کدام کلمات کلیدی مناسب میباشد؟

کدام کلمات کلیدی منجر به فروش شما می‌شود، نه فقط ترافیک؟

2. یک ابزار آنلاین مفید ایجاد کنید

یکی از اهداف اصلی یک بازاریاب خوب گرفتن اطلاعات تماس مشتریان احتمالی میباشد. اما شما می‌خواهید این اطلاعات را به اختیار خودشان از آن‌ها بگیرید.

این ایده آل و بهترین راه برای گرفتن اطلاعات آنها میباشد.اگر شما یک لیست ایمیل از افرادی که تمایل ندارند که اطلاعات خود را به شما ارائه دهند، خریداری نمایید، سپس جهش بزرگی در بسیاری از زمینه‌های استراتژی‌های بازاریابی شما به وجود خواهد آمد.

بنابراین چرا ابزاری آنلاین ایجاد نمیکنید که مفید باشد و به عنوان راهی برای دستیابی به اطلاعات تماس افراد مورد استفاده قرار گیرد؟ ترفند مورد نظر این است که ابزاری ایجاد گردد که مزایای واقعی برای افراد داشته باشد و بتواند علاقه آنها را برانگیزاند.

در بازاریابی، بسیاری از افراد به این ابزار به عنوان lead magnet (آهنربای هدایتی) اشاره می‌کنند. آهنرباهای هدایتی اساساً یک «پیشنهاد رایگان» هستند که برای بازار هدف شما ارزش آفرینی میکند. آن‌ها فقط باید نام خود، ایمیل و هر اطلاعات دیگری که درخواست آن را دارید را ارسال نمایند. یک آهنربای هدایتی می‌تواند شامل یک کتاب الکترونیکی، یک کد کوپن، یک راهنما، یک ویدیو و غیره باشد.

استراتژی بازاریابی وب سایت

این یکی از استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت است که وبسایت شما را قادر میسازد تا اطلاعات مشتریان هدف را به صورت مستقیم دریافت نماید.

3. به گروه‌ها در فروم ها و شبکه های اجتماعی بپیوندید

  گروه فیسبوک

می‌خواهید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید؟ برای این کار، اول باید آن‌ها را پیدا کنید.

آن‌ها کجا می‌توانند باشند؟ مشتریان احتمالی معمولاً به صورت آنلاین کجا پرسه می‌زنند؟

البته که فروم ها یا همان انجمنهای آنلاین یا گروه ها در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه‌هاست. نکته مهم در مورد فروم ها این است که تقریباً برای هر موضوعی که می‌توانید به آن فکر کنید یک مورد وجود دارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بسته به آنچه به دنبال آن هستید، به یک یا چند نفر ملحق شوید.

هنگامی که قسمتی از یک گروه هستید، می‌توانید بحث‌های بین اعضای دیگر را ببینید. درک کنید که مردم به چه چیزی علاقه‌مند هستند و در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. کم‌کم مخاطبین هدف خود را درک خواهید کرد. ممکن است حتی وارد بحث هم بشوید. یک مثال این است که زمانیکه یک عضو سوالی را مطرح می‌کند که شما می‌توانید به آن پاسخ دهید.

شبکه اجتماعی فیسبوک

شما نه تنها به این سؤال پاسخ می‌دهید بلکه باید وب سایت خود را تبلیغ کنید. به سادگی آنها را برای دریافت پاسخ‌های بیشتر و شفاف سازی به وب سایت خود هدایت کنید. اگر آن گروه‌ها یا فوروم‌ها از بالاترین نتایج در گوگل باشند، سپس ترافیک بالایی را برای وب سایت شما به ارمغان خواهد آورد. ساده اما یکی از خلاقانه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی وب سایت برای کارآفرینان به حساب می آید.

4. محتوای تعاملی را برای متمایز ساختن خودتان از سایرین اضافه کنید

شما باید علاقه مردم را جلب کنید و آن‌ها در مورد وب سایتتان صحبت کنند. این باید یکی از اهداف اصلی شما هنگام برنامه‌ریزی استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت باشد.

شما ضمن اینکه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را به عنوان محتوای تعاملی انتخاب کنید. این می‌تواند یک ویدئو، اینفوگرافیک یا حتی تصویر باشد.

بازاریابی محتوا

آنچه که مهم است این است که شما نوعی از محتوا را انتخاب کنید که برای کاربران و بازار هدف خاصتان جالب و سرگرم‌کننده باشد. زمانی که کاربران از محتوای شما لذت می‌برند، شانس بیشتری برای اشتراک‌گذاری آن وجود دارد. در نتیجه افراد بیشتری قصد بازدید و تجربه استفاده از وب سایت شما را خواهند داشت، که منجر به افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان خواهد شد.

فقط مطمئن شوید که ویژگی‌های سایتتان دارای قدرت Call to Action (CTA) بالایی میباشد و برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری بهینه‌سازی شده باشد. این شیوه ی آماده‌سازی سایت شما برای افزایش علاقه و بازده‌های احتمالی میباشد.

5. محتوای عالی برای وب سایت ایجاد کنید

احتمالاً توقع داشتید دیر یا زود شاهد این موضوع باشید. ایجاد محتوای وب عالی در واقع یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی وب سایت برای کارآفرینان است.

چطور ممکن است محتوایی عالی یکی از ارکان یک وب سایت عالی نباشد! همین مورد در مورد بازاریابی وب سایت نیز صادق است. هنگام ایجاد محتوای وب سایت، به ویژه در مورد محتوای نوشتاری، باید توجه زیادی شود.

بازاریابی محتوا در وبسایت

 

صادقانه بگوییم، تنها چند وب سایت هستند که محتوای نوشتاری عالی دارند. بسیاری از آن‌ها تنها با محتوایی درست شده‌اند که درست است که در حد نرمال هستند ولی شما تمایلی نخواهید داشت که از آنها تقلید کنید.

آنچه که باید دوست داشته باشید که در وب سایت خود داشته باشید نسخه‌ای است که نه تنها باید توجه مردم را به خود جلب ‌کند بلکه باید آنها را وادار به اقدام نماید. اگر باعث شوید که مردم در سایت شما اقدامی را انجام دهند، بدانید که محتوای شما برنده است. لازم است مشتری بالقوه را برای اولین خریدش ترغیب کنید.

ایجاد محتوای عالی نمی‌تواند یکی دو بار باشد. شما باید آن را بطور مداوم و مستمر تولید کنید. همیشه وب سایت خود را بازنگری کنید. اما این کار را در حالی انجام دهید که مخاطب مورد نظر خود را در ذهن خود داشته باشید.

چه چیز چشم آن‌ها را می‌گیرد؟ چه چیزی باعث جلب توجه آن‌ها خواهد شد؟ چه چیزی به آن‌ها ارزش می‌دهد؟ چه چیزی آن‌ها را متقاعد خواهد کرد که بمانند و خرید کنند؟

هنگامی که توجه کامل آن‌ها را جلب کردید، می‌توانید کسب و کار خود را رشد دهید، به این معنی که می‌توانید شروع به فروش  محصولات و خدمات پیشنهادی خود کنید.

6. از مزایای فریمورک‌های موجود استفاده کنید

سیستم وردپرس

در استراتژی های موفقیت آمیز در بازاریابی وب سایت، نیاز نیست که بیش از حد توهمی باشید. نیازی نیست که یک وب سایت بیش از حد پیچیده باشد، به خصوص اگر این امر برای یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ باشد. نکته کلیدی این است که شما هدف وب سایت خود را در وهله اول بدانید.

دانستن اینکه آن برای چه چیزی باید استفاده شود و چگونه مورد استفاده قرار گیرد، پایه و اساس کار شما برای پیشرفت میباشد. به عنوان مثال، اگر وظیفه اصلی وب سایت شما ارائه مقدمه‌ای برای کسب و کارتان و رسیدن به مشتریان جدید است، پس شما به چیز زیادی نیاز نخواهید داشت.

تمام آنچه وب سایت شما در این مرحله باید داشته باشد اطلاعات پیش‌زمینه شرکت، اطلاعات تماس و یک وبلاگ است. اضافه کردن چیزی مانند یک سرویس اشتراک کاملاً اختیاری است. هوشمند باشید و از هر فریمورکی که قبلاً استفاده کرده‌اید استفاده نمایید. اگر وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است، پس از آن حداکثر استفاده را کنید تا سایت شما سریع‌تر و بیشتر در دسترس‌ قرار گیرد.

این مرحله به شما کمک می‌کند هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهید. بنابراین می‌توانید مقداری از بودجه بازاریابی خود را به تلاش‌های دیگری مانند سئو اختصاص دهید.

به طور کلی، این یکی از استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت است که به موفقیت وب سایتتان کمک می‌نماید.

7. یک صفحه سوالات متداول ایجاد کنید

سوالات متداول

کدام کسب و کار نمی‌خواهد یک استراتژی بازاریابی قیف فروش قوی داشته باشد؟

پس کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک صفحه پرسش و پاسخ (FAQ) عالی ایجاد کنید. این روش مزایای متعددی دارد که از سایر استراتژی‌های بازاریابی وب سایت متفاوت است.

اول از همه، شما یک سرویس عالی به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه می‌دهید.

دوم اینکه با آن‌ها با تجربه‌ای رضایت‌بخش و آموزنده رفتار ‌کنید. این سطحی از شفافیت را ایجاد می‌کند که پلی بین اعتماد برندتان و بازار هدف شماست.

جلب اعتماد آن‌ها کلید اصلی تبدیل آن‌ها از مشتری بالقوه به مشتری واقعی است.

واضح است که کاربرانی که از وب سایت شما دیدن می‌کنند یک دلیل مشترک برای این کار دارند، چون آن‌ها خواهان پاسخ به سوالات خود درباره برندتان هستند و بازاریابان معمولاً با نوشتن یک پست وبلاگ در مورد آن و یا درون یک محتوا در صفحه وب به این سوالات پاسخ می‌دهند.

با این حال، کاربران اکنون پاسخ‌ها را به روشی ساده‌تر و سریعتر می‌خواهند. و این جایی است که صفحه سوالات متداول به کار می‌آید. اینجاست که مشتریان علاقمند به احتمال زیاد در صورت تمایل به یادگیری بیشتر در مورد آنچه که ارائه میدهید، در وب سایت پرسه می‌زنند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که تا جایی که امکان دارد، پاسخ‌های شفاف و صادقانه ارائه میدهید و منابع اضافی معرفی میکنید (همانند لینک پستهای وبلاگ).

صفحه نتایج موتور جستجو اینجا اهمیت و برتری بیشتری پیدا می‌کند، بنابراین نیاز دارید صفحه سؤالات متداول شما در آنجا ظاهر شود. نکته اینجا این است که یک صفحه سؤالات متداول می تواند ترافیک جستجوی ارگانیک شما را به روشی مثبت تحت تأثیر قرار دهد. این به ویژه در مورد جستجوی قیف‌های فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما متوجه این ویژگی می‌شوید و در نهایت صلاحیت این ویژگی را خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین سوالات مربوط به صنعت خود را در لیست قرار داده و سپس به آن‌ها پاسخ دهید.

و البته این یک ضمیمه باارزش در لیست استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت شما توصیف میشود.

8. استفاده از تصاویر بهینه

مردم سرعت را دوست دارند. هرچه وب سایت‌تان سریع‌تر باشد، بهتر است. پس چرا از آن به عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی وب سایتتان استفاده نکنید؟

سرعت وب سایت خود را افزایش دهید تا افراد بیشتری به آن سر بزنند و از همه مهم‌تر در آن بمانند.

یک وب سایت سریع به بازدیدکنندگان بیشتری منجر می‌شود و آن‌ها صفحات بیشتری را کلیک می‌کنند. یکی از روش‌های افزایش سرعت سایت، بهینه‌سازی تصاویر است. ابزارهای متعددی برای انجام این کار وجود دارند.

یک یادآوری مهم در اینجا این است که اندازه تصاویرتان را کوچک نگه دارید. هرچه اندازه تصویر بزرگ‌تر باشد، طولانی‌تر لود می‌شود، و قطعا شما این را نمی‌خواهید. جدا از گرفتن لایک از بازدیدکنندگان سایت، سرعت لود صفحه مورد علاقه گوگل نیز است.

این کار همچنین به عنوان یک فاکتور افزایش سئو به حساب می‌آید، مهمترین مزیت سایت شما برای کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو است و نیازی به نگرانی در مورد منابع برای کمک به شما در بهینه‌سازی تصاویر نیست زیرا گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. RIOT و ImageOptim دو ابزاری هستند که به کارتان می‌آیند.

9. از ویدئوهای جذاب استفاده کنید

بازاریابی ویدئو در وبسایت

می‌خواهید خلاق باشید؟ پس از ویدئو استفاده کنید! ساخت و استفاده از یک ویدئو خیلی آسان است. کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که از فیلم‌های جذاب به عنوان یکی از استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت خود استفاده کنید.

شما چطور این کار را دقیقاً انجام می‌دهید؟ با پخش ویدئوهای جذاب در وبلاگ خود. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد، اما در اینجا دو مورد از بهترین روش‌ها وجود دارد:

·         به سادگی می‌توانید ویدئوهای خود را بر اساس محتوای نوشتاری وبلاگ خود تنظیم کنید.

·         می‌توانید مکالمه‌ای را روی ویدئو ضبط کنید که مبتنی بر هیچ یک از محتوای نوشتاری وبلاگ شما در وب سایتتان نباشد.

در مورد جایی که می‌خواهید ویدئوتان را به نمایش بگذارید، شما نیز چندین گزینه دارید. شما می‌توانید این کار را در YouTube، aparat، یا هر سایت مشابه دیگری انجام دهید. بعد از اینکه ویدئوی خود را در این سایتها بارگزاری کردید، می‌توانید به سادگی آن را در وب سایت خود جای دهید(embed).

10. یک نویسنده همکار باشید

تعدادی روش‌های بهتر برای نشان دادن خلاقیت فردی نسبت به نوشتن وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال افزودن استراتژی به استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایت خود هستید، نوشتن گزینه خوبی است. به طور دقیق، اگر شما یک استراتژی میخواهید که برای کارآفرینانی مثل خودتان کار ‌کند، میتوانید یک نویسنده همکار باشید.

اما اگر تصمیم بگیرید که یک نویسنده همکار به عنوان راهی برای تبلیغ وب سایتتان باشید، ابتدا باید یک متخصص در زمینه خود باشید. به نویسندگان و یا خبرنگاران دیگر در زمینه خود دسترسی پیدا کنید تا ببینید آیا مایل به پذیرفتن قطعه نوشتاری شما هستند یا خیر.

اگر آنها از چیزی که شما نوشته اید نیاز دارند که استفاده کنند، از درخواست کردن از نشریات یا روزنامه نگاران نترسید.

درخواست کردن از آن‌ها ضرری ندارد، و اگر آن‌ها ببینند که شما چیزی مفید و آموزنده نوشته‌اید، پس آنچه را که میبایست انجام میدادید را انجام داده‌اید. این باعث میشود نام و کسب و کار شما مورد توجه قرار گیرد و می‌توانید افراد را در آن قطعه نوشتاری خود به وب سایت خودتان هدایت کنید.

نتیجه‌گیری

آیا شما استارتاپ یا کسب و کار خوبی هستید که قبلاً موفقیت را تجربه کرده‌اید؟ علارقم وضعیتی که کسب و کار شما دارد، وب سایت شما یک عنصر ضروری محسوب میشود.

وبسایت شما بیشتر از یک مکان برای نشان دادن تصویر جذاب و ویدئوهای موجود است. آن می تواند رشد و جذب مخاطبین شما را تسریع کند.

استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی وب سایتی که برای کارآفرینان در این مقاله لیست کرده‌ایم را اعمال نمایید و ببینید چه چیزی برای شما و سایت شما به ارمغان خواهد آورد.